Πέμπτη 25 Ιουνίου 2015

Οργή της ΠΟΕ για την αφαίρεση από την εξεταστέα ύλη, της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου

Οργή της ΠΟΕ για την αφαίρεση από την εξεταστέα ύλη, της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου
Οργή της ΠΟΕ για την αφαίρεση από την εξεταστέα ύλη, της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου

Με επιστολή της προς το Υπουργείο Πολιτισμού Παιδείας & Θρησκευμάτων αντιδρά η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος σχετικά με την αφαίρεση του κεφαλαίου «Ο Παρευξείνιος Ελληνισμός το 19ο και 20ο αιώνα», από την εξεταστέα ύλη, στο οποίο περιλαμβάνεται η Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού.

Στην επιστολή της αναφέρει σχετικά:
Για μία ακόμη φόρα γινόμαστε μάρτυρες της ανακολουθίας των ελληνικών κυβερνήσεων στο ζήτημα της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού. 

Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε το γεγονός της απαλειφής από την εξεταστέα ύλη των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ τάξης Λυκείου για το σχολικό έτος 2015-2016 του κεφαλαίου «Ο παραευξείνιος ελληνισμός κατά το 19ο και 20ο αιώνα»,ενός κεφαλαίου, που, αν και συνοπτικό (μόλις 9 σελίδες), αναφέρεται στην Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού.

Αδυνατούμε να κατανοήσουμε την στάση του Υπουργείου, όταν μάλιστα αυτή έρχεται σε αντίθεση με το καθ’ ύλην αρμόδιο φορέα (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) ο οποίος και είχε διαφορετική άποψη ( σχετικό απόσπασμα πρακτικού 31, της 26-5-2015). Η συγκεκριμένη δε απόφαση έρχεται και σε πλήρη αντίθεση με την Βουλή των Ελλήνων, καθώς η ίδια η πρόεδρος της Βουλής είπε «…η ελληνική βουλή δεν θα συμμετέχει απλώς στην καμπάνια για την αναγνώριση της γενοκτονίας, αλλά θα αγωνιστεί ενεργά», ελπίζουμε όχι με τέτοιες πρωτοβουλίες.

Δεν μπορούμε να διανοηθούμε ότι η συγκεκριμένη κίνηση υπαγορεύτηκε από ξένα κέντρα, που χρόνια τώρα ενοχλούνται από τον αγώνα μας για την διεθνή αναγνώριση της Γενοκτονίας των προγόνων μας. Ώστοσο ερωτήματα γεννώνται  σχετικά με την σκοπιμότητα τόσο της απάλειψης του εν λόγω κεφαλαίου, όσο και της χρονικής συγκυρίας που αυτή έλαβε χώρα.

Βέβαια, η επιλογή των κεφαλαίων που αντικατέστησαν το επίμαχο«Η ελληνική οικονομία μετά την επανάσταση» και «η οικονομία κατά το 19ο αιώνα» μας δημιουργεί την πεποίθηση πως το Υπουργείο απλά προσεγγίζει την επιλογή της εξεταστέας ύλης της ιστορίας με γνώμονα την επικαιρότητα. Θα θέλαμε να υπομνήσουμε προς τον κ. Υπουργό πως ευτυχώς υπάρχουν και άνθρωποι οι οποίοι είναι προσηλωμένοι σε υψηλότερα ιδανικά και όχι στα ζητήματα της οικονομίας και της επικαιρότητας.