Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015

Ιβάν Σαββίδης: «Χωρίς σοβαρό Ποντιακό λόμπι δεν υπάρχει προοπτική»

Ιβάν Σαββίδης: «Χωρίς σοβαρό Ποντιακό λόμπι δεν υπάρχει προοπτική»
Ιβάν Σαββίδης: «Χωρίς σοβαρό Ποντιακό λόμπι δεν υπάρχει προοπτική»

του Λευτέρη Ζαβλιάρη

Την ανάγκη να υπάρξουν διεκδικήσεις για τον Ποντιακό ελληνισμό σε διεθνές επίπεδο και όχι μόνο στα στενά εθνικά πλαίσια επισήμανε ο Ιβάν Σαββίδης στο karfitsa.gr αμέσως μετά το πέρας των εργασιών της 2ης Παγκόσμιας Συνδιάσκεψης Ποντιακής νεολαίας που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη.

«Σήμερα ο κόσμος είναι παγκοσμιοποιημένος. Με ένα μόνο έθνος που αναζητά αποκλειστικά τα δικά του εθνικά συμφέροντα, δεν υπάρχει προοπτική. Για αυτό μέσα από το λόμπι, εμείς πρέπει να επεκτείνουμε τα όρια των συμφερόντων μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σαββίδης.

Ξεκαθαρίζοντας ότι στις δικές του θέσεις δεν αλλάζει αρχές, τόνισε ότι είναι απόλυτα πεπεισμένος «ότι χωρίς σοβαρό λόμπι στο οποίο δεν πρέπει να συμμετέχουν Έλληνες ποντιακής καταγωγής, αλλά και οποιοσδήποτε ελληνόφιλος που μπορεί να δείξει το δρόμο στο λαό μας, δεν μπορούμε να πετύχουμε κάτι».

Ο Ιβάν Σαββίδης μάλιστα αναφέρθηκε και σε ένα σύντομο περιστατικό που φωτογραφίζει τη συγκεκριμένη άποψη. «Όταν συζητούσαμε στο Στρασβούργο για την τύχη της Παναγίας Σουμέλα, τα πρώτα βήματα που έκανα στο μυαλό μου ήταν εσφαλμένα. Ήθελα να φωνάζω ότι εγώ είμαι απόγονος εκείνων που εκδιώχθηκαν από τον Πόντο. Αυτό ήταν ένα λάθος στο δικό μου μυαλό και άλλαξα την τακτική μου. Τα προβλήματα των Ορθόδοξων Χριστιανών τα ανακοίνωσε ένας Γάλλος. Τα υποστήριξε ένας Πολωνός και ένα Ιταλός ευρωβουλευτής. Τότε εγώ σαν Ρώσος υπήκοος και Χριστιανός Ορθόδοξος στο θρήσκευμα, ήρθα κοντά τους όπως με τους νεολαίους αυτές τις ημέρες», σημείωσε ο ομογενής επιχειρηματίας και πολιτικός.

«Έχουμε λοιπόν το αποτέλεσμα και αυτή είναι η απόλυτη πεποίθηση μου. Ο φιλόσοφος και μαθητής του Γεώργιου Γκιουρτζίεφ, Τζων Μπένετ είχε πει ότι ενδεχομένως να μη λέω αλήθειες αλλά ψέματα. Αλλά θέλω να πιστεύετε ότι εγώ πιστεύω ότι εγώ λέω την αλήθεια», κατέληξε ο Ιβάν Σαββίδης.

Πηγή: Karfitsa